søndag 14. september 2014

Lenge siden sist!

Endelig fikk jeg sette meg ned og blogge litt!

Da var det blitt høst og Noddy er snart et halvt år gammel, tiden går så fort. Han har vokst og blitt en stor og fin gutt (fortsatt en ordentlig mattyv og ramp!) Men selv om han har sine uvaner er vi utrolig glade i han og vi kunne ikke fått en bedre hund!

Hverdagen er godt i gang og Noddy ser ut til å takle det bra, han er alene hjemmet inne på rommet sitt til vi er ferdige på skolen. Det er alltid hyggelig å åpne døra og se en brun liten godklump komme løpende mot deg med en logrende hale.

Klem Karen og Noddy!

søndag 3. august 2014

EN FANTASTISK SOMMER!

HEI!
 Det har vært en fantastisk sommerferie, med sol og glede. Men for den firbeinte har det vært litt for varmt. Så jeg tror han gleder seg litt til det blir høst, og ikke fullt SÅ varmt.

For en uke siden kom vi hjem fra Rondvassbu, en veldig fin hytte. Vi hadde med oss telt og vi ble der i tre dager. På teltplassen var nok vi de ferskeste, men samtidig tror jeg vi var en av de få som skulle ligge der i flere dager. Vi var ikke veldig heldig med været, lyn og torden fikk vi nok av. Og de minste ble ganske redde, men det er jo forståelig. Men Noddy derimot han tok ikke skade av det, heldigvis. Så mens det tordnet og braket ute satt hele familien inne i teltet å spilte kort, slappet av eller andre ting. Så vi fikk da noe godt ut av det også. Mamma hadde planlagt en tur opp på Storonden med vi to største, men siden det var utrygt for torden valgt vi å ikke gå opp. Men vi fikk da en hyggelig tur likevel. Den andre dagen gikk vi en fin tur hele gjengen, det var veldig koselig!

Vi hadde egentlig planer om å være der i fire dager, men pga. lyn og torden ble det litt vanskelig for noen å sovne. Så vi valgte å heller dra hjem mens det var fint vær, for vi var alle enige om at det ikke var noe gøy å gå med en tung sekk i plaske-regn og torden.

I bilen var alle veldig slitne, men samtidig fornøyde og stolte over turen. Da vi kom hjem spiste vi en god salt pizza, og en Cola Zero. Og mens vi koste oss med pizzaen fikk Noddy en Kong med leverpostei, mmmmhhh, det er deilig med sommer.

Nå er det ikke lenge til skolen starter igjen så vi får nyte de siste dagene med ferie. Noddy er hvertfall klar til å starte hverdagen, håper alle får en fin sommerferie! Noddy hilser til alle vofsene der ute, og jeg hilser til alle. Karen

fredag 18. juli 2014

Det er fint på fjellet!

HEI!
Her nyter vi sommeren både to- og firbente. I helga var vi så heldige å få være med noen venner av oss på fjellet. De har en fin hytte på Fagernes, og man kan vel si at vi nesten aldri satt stille. Vi barna hadde vannkrig, spilte kubb og badet i boblebad. Mens de voksne satt og drakk kaffe og koste seg.

Vi gikk en fjelltur hver dag, på lørdagen gikk vi på Olbergtoppen (anbefales). Det var en veldig fin tur med god utsikt, det er ca. 1,4 km opp så det går fint ann å gå der med småbarn. Vel oppe var vi alle ganske slitne selv om det ikke var langt, var det ganske varmt. Dette var Noddys første "topptur", og vi var veldig stolte av ham, og vi "tror" han også var ganske stolt.
En stolt liten gutt
Deilig å rulle seg i blåbærlyngen
Dette er vaktbua på Olbergtoppen, et nydelig motiv!

Andre dagen gikk vi på Grønnsenknippa (1367 moh), dette er også en veldig fin tur og det er fantastisk utsikt på toppen. Noddy var også med denne gangen, han gikk hele veien og igjen var vi ganske stolte av ham. Men han var nok så sliten, så jeg tror ikke han kunne gått flere topper den dagen, men det var jo ikke planen heller.

Vi dro hjem samme dag og vi var alle enige om at vi hadde hatt en fantastisk helg!
Karen

Man blir så sliten av å gå på fjellet.
En fantastisk utsikt!

mandag 14. juli 2014

Her er noen bilder fra den første tiden med Noddy

Noddy kommer fra Kennel Vakre Meløy.
Han ble født 16. mars og har kennelnavnet Cozy Dog Route 66 Fra Vakre Meløy

Her var Noddy en uke gammel

Her er han 6 uker

Endelig kom vår lille hjerteknuser hjem

Velkommen til bloggen min!

Hei!

Jeg heter Karen og er 12 år.
På fritiden min spiller jeg håndball, jeg er også glad i å fotografere.
Men denne bloggen skal ikke handle om meg, men om hunden vår, Noddy.
Noddy er en sprudlende liten toller som vi fikk 18. mai 2014, og som både venner og familie har lagt sin elsk over. Som sagt har jeg tenkt til å legge ut bilder av Noddy, men jeg kommer også til å legge ut en del naturbilder.

Håper du stikker innom og ser hvordan Noddy har det.